We use cookies from Google for analytics and ads More info on privacy do you accept this?
Provided by OpenGlobal E-commerce
Afbeelding: Voor de zomervakantie van 2017 had ik mijn huiswerk (nog) beter gedaan en werd Google Earth geraadpleegd waar ik allemaal ko...

ID Omschrijving Opnamedatum Uploaddatum
3640 Voor de zomervakantie van 2017 had ik mijn huiswerk (nog) beter gedaan en werd Google Earth geraadpleegd waar ik allemaal kon gaan staan in een straal van max 60 minuten van de camping.
Eén van de mogelijke plekken was een weg die parallel loopt langs de spoorlijn net ten zuiden van Brålanda en die een mooi uitzicht geef over de baan.
Een fijne bijkomstigheid is de aanwezigheid van overwegen aan beide kanten waardoor de treinen ruim van te voren worden aangekondigd.
Dat samen met de handige (actuele) treinkaart, maakte dat ik hier niet voor verrassingen kwam te staan.
Hierdoor wist ik dat ik op moest schieten en nam ik onvoldoende tijd om de perfecte locatie uit te kiezen, want trein 45959 zou er elk moment aankomen.
Eigenlijk direct toen ik m'n statief had opgesteld, begonnen de lamp van de overweg te branden en moest ik het doen met 'wat ik had' terwijl Green Cargo Rc4 1194 met een
goederentrein aan kwam rijden (nou ja, goederentrein, veel stelde het niet voor).
Het statief werd verplaatst en ik kon wachten op de tegentrein nr 376 richting het noorden (Åmål) in de vorm van de X52 nr 9077.
Nog altijd niet helemaal tevreden, verplaatste ik het statief nog één keer en kon ik wachten op deGreen Cargo Rd2 nr 1111 met trein nr 5551, wederom in zuidelijke richting.
Op de kaart zag ik dat trein 7011 van Tagab er aan moest komen, dus die getrokken personentrein (Rc3 1040) kon ik ook mooi vastleggen in de avondzon.
Hierna moest ik 30 minuten wachten op de trein uit Oslo richting Göteborg. De fraaie NSB 73B nr 73041 (in Nederland gereviseerd) gleed voorbij als trein 399.
Terwijl het daglicht minder werd, verschenen de drie lichtjes van de Green Cargo Rc4 nr 1311 in m'n zoeker en even later passeerde trein 9743 richting Öxnered.
Toen was het even een moment van twijfel. Er was nog een trein verschenen op de kaart en deze kwam uit het zuiden. Daar had ik er nog niet zo veel van, dus ik besloot de gok te
wagen en te wachten op trein 9422 die pas om iets voor 23:00 zou passeren.
In de schemering verschenen de felle lampen van Green Cargo Rd2 nr 1081 met een fraaie goederentrein in beeld (heuvel op, dus het duurde even) en passeerde de laatste trein van die avond.
Bijzonder tevreden reed ik terug richting de camping, onderweg met enige regelmaat opgeschrikt door wild wat waarschijnlijk net zo hard schrok van mij.
19-07-2017 05-02-2018
Details
Land
  • Zweden
  • Plaats
  • Brålanda
  • Aandrijving
  • Electrisch
  • Trein/Loc
  • Rc
  • Rd
  • type 73
  • X52
  • Vervoerder
  • Green Cargo
  • NSB
  • SJ
  • TagAB
  • Västtrafik
  • Spoorlijn
  • Geëlektrificeerd
  • Onderwerp
  • Trein
  • Type
  • Video
  • Eigenaar
  • Trains and Trucks
  • Social media
  • Omschrijving
    Voor de zomervakantie van 2017 had ik mijn huiswerk (nog) beter gedaan en werd Google Earth geraadpleegd waar ik allemaal kon gaan staan in een straal van max 60 minuten van de camping.
    Eén van de mogelijke plekken was een weg die parallel loopt langs de spoorlijn net ten zuiden van Brålanda en die een mooi uitzicht geef over de baan.
    Een fijne bijkomstigheid is de aanwezigheid van overwegen aan beide kanten waardoor de treinen ruim van te voren worden aangekondigd.
    Dat samen met de handige (actuele) treinkaart, maakte dat ik hier niet voor verrassingen kwam te staan.
    Hierdoor wist ik dat ik op moest schieten en nam ik onvoldoende tijd om de perfecte locatie uit te kiezen, want trein 45959 zou er elk moment aankomen.
    Eigenlijk direct toen ik m'n statief had opgesteld, begonnen de lamp van de overweg te branden en moest ik het doen met 'wat ik had' terwijl Green Cargo Rc4 1194 met een
    goederentrein aan kwam rijden (nou ja, goederentrein, veel stelde het niet voor).
    Het statief werd verplaatst en ik kon wachten op de tegentrein nr 376 richting het noorden (Åmål) in de vorm van de X52 nr 9077.
    Nog altijd niet helemaal tevreden, verplaatste ik het statief nog één keer en kon ik wachten op deGreen Cargo Rd2 nr 1111 met trein nr 5551, wederom in zuidelijke richting.
    Op de kaart zag ik dat trein 7011 van Tagab er aan moest komen, dus die getrokken personentrein (Rc3 1040) kon ik ook mooi vastleggen in de avondzon.
    Hierna moest ik 30 minuten wachten op de trein uit Oslo richting Göteborg. De fraaie NSB 73B nr 73041 (in Nederland gereviseerd) gleed voorbij als trein 399.
    Terwijl het daglicht minder werd, verschenen de drie lichtjes van de Green Cargo Rc4 nr 1311 in m'n zoeker en even later passeerde trein 9743 richting Öxnered.
    Toen was het even een moment van twijfel. Er was nog een trein verschenen op de kaart en deze kwam uit het zuiden. Daar had ik er nog niet zo veel van, dus ik besloot de gok te
    wagen en te wachten op trein 9422 die pas om iets voor 23:00 zou passeren.
    In de schemering verschenen de felle lampen van Green Cargo Rd2 nr 1081 met een fraaie goederentrein in beeld (heuvel op, dus het duurde even) en passeerde de laatste trein van die avond.
    Bijzonder tevreden reed ik terug richting de camping, onderweg met enige regelmaat opgeschrikt door wild wat waarschijnlijk net zo hard schrok van mij.
    Opnamedatum Uploaddatum
    19-07-2017 05-02-2018
    Details
    Land
  • Zweden
  • Plaats
  • Brålanda
  • Aandrijving
  • Electrisch
  • Trein/Loc
  • Rc
  • Rd
  • type 73
  • X52
  • Vervoerder
  • Green Cargo
  • NSB
  • SJ
  • TagAB
  • Västtrafik
  • Spoorlijn
  • Geëlektrificeerd
  • Onderwerp
  • Trein
  • Type
  • Video
  • Eigenaar
  • Trains and Trucks
  • Social media


  • Tags:
    Spoor

    Railway

    Brålanda

    Electrisch

    Electric

    Rc

    Rd

    type 73

    X52

    Green Cargo

    NSB

    SJ

    TagAB

    Västtrafik

    Geëlektrificeerd

    Electrified

    Trein

    Train

    Video