ID | Omschrijving | Opnamedatum | Uploaddatum |
---|---|---|---|
105 | Het zevende deel van de video van onze 'rail trip' naar Zweden in juni 2006. We zijn in Oskarshamn, waar we de T44 nr 398 aan zien komen vanuit Nässjö. De activiteiten in Oskarshamn stellen niet veel meer voor, al is er tegenwoordig (2012) wel weer personenvervoer na vele jaren van afwezigheid. Een groot deel van de sporen is ondertussen opgeruimd, maar er valt gelukkig nog wel wat te beleven. Na aankomst, rijdt de trein door over het meest buitenste spoor, welke afdaalt naar 'havenniveau' en met een boog langs de kade loopt richting het industrieterrein. Hier is een klein emplacement met één omloopspoor te vinden waar de T44 stopt om het rangeerproces te beginnen. Scania is de enige klant van vandaag en de lengte van het omloopspoor is 'krap aan', maar voldoende om de hoeveelheid wagons aan te kunnen. Het duurt even voordat alle wagons in de juiste volgorde staan, helemaal omdat Scania vandaag ook een wagon op het inpandige spoor ontvangt. De rode wagons worden uitgewisseld op het kadespoor en hierna kan de trein weer vertrekken richting het stationsemplacement. Blijkbaar is er veel meer rangeertijd ingebouwd in het rij-schema (nodig in winterse dagen met gladde sporen), want de machinist kan eerst een tijd pauze nemen, voordat we de trein zien vertrekken richting Nässjö. Hierna vertrekken we naar het station van Berga, waar het sporenplan aardig uitgedund is in de afgelopen jaren. Een eenzame, spoorloze, locloods laat zien wat zich hier allemaal afspeelde in het verleden. We zien een Y2 dieseltrein aankomen en vertrekken (het sporenplan is tegenwoordig onlogisch, dus kopmaken is nodig). |
Rond 01-06-2006 | 09-12-2012 |
Details | ||||
---|---|---|---|---|
Land
|
Plaats
|
Aandrijving
|
Trein/Loc
|
Vervoerder
|
Spoorlijn
|
Onderwerp
|
Type
|
Eigenaar
|
Social media
|
Omschrijving | |
---|---|
Het zevende deel van de video van onze 'rail trip' naar Zweden in juni 2006. We zijn in Oskarshamn, waar we de T44 nr 398 aan zien komen vanuit Nässjö. De activiteiten in Oskarshamn stellen niet veel meer voor, al is er tegenwoordig (2012) wel weer personenvervoer na vele jaren van afwezigheid. Een groot deel van de sporen is ondertussen opgeruimd, maar er valt gelukkig nog wel wat te beleven. Na aankomst, rijdt de trein door over het meest buitenste spoor, welke afdaalt naar 'havenniveau' en met een boog langs de kade loopt richting het industrieterrein. Hier is een klein emplacement met één omloopspoor te vinden waar de T44 stopt om het rangeerproces te beginnen. Scania is de enige klant van vandaag en de lengte van het omloopspoor is 'krap aan', maar voldoende om de hoeveelheid wagons aan te kunnen. Het duurt even voordat alle wagons in de juiste volgorde staan, helemaal omdat Scania vandaag ook een wagon op het inpandige spoor ontvangt. De rode wagons worden uitgewisseld op het kadespoor en hierna kan de trein weer vertrekken richting het stationsemplacement. Blijkbaar is er veel meer rangeertijd ingebouwd in het rij-schema (nodig in winterse dagen met gladde sporen), want de machinist kan eerst een tijd pauze nemen, voordat we de trein zien vertrekken richting Nässjö. Hierna vertrekken we naar het station van Berga, waar het sporenplan aardig uitgedund is in de afgelopen jaren. Een eenzame, spoorloze, locloods laat zien wat zich hier allemaal afspeelde in het verleden. We zien een Y2 dieseltrein aankomen en vertrekken (het sporenplan is tegenwoordig onlogisch, dus kopmaken is nodig). |
|
Opnamedatum | Uploaddatum |
Rond 01-06-2006 | 09-12-2012 |
Details | Land
|
Plaats
|
---|---|
Aandrijving
|
Trein/Loc
|
Vervoerder
|
Spoorlijn
|
Onderwerp
|
Type
|
Eigenaar
|
Social media
|