We use cookies from Google for analytics and ads More info on privacy do you accept this?
Provided by OpenGlobal E-commerce


TRAINS
click on an image for a larger version
click on an image

Image Description
Op 30-5-2018 heb ik het boemeltje tussen Apeldoorn en Zutphen (Spurts van Arriva) vastgelegd, ergens tussen Apeldoorn en Klarenbeek. On 30-5-2018 I captured the diesel train that runs between Apeldoorn and Zutphen (Arriva Spurt).
05-06-2018
On 30-5-2018 I captured the diesel train that runs between Apeldoorn a.....
Op een warme (hete) 30 mei 2018 werd de DJI Mavic Pro opgelaten in de buurt van Almelo om een aantal treinen vast te leggen. On a hot 30-5-2018 I took my DJI Mavic Pro to Almelo and caught some trains passing by.
01-06-2018
On a hot 30-5-2018 I took my DJI Mavic Pro to Almelo and caught some t.....
Op 25 april 2018 bracht de RRF17 de slijptrein RR 16 MS-9 SPENO  naar shunter in de Waalhaven waar ze een tijdje moesten wachten voor de rolbrug voor hen beschikbaar was. 
Het paste
29-05-2018
On 25 April 2018 the RRF diesel engine nr 17 was used to transport the.....
Op 25-4-2018 is de Shunter 603 (O&K MEC 502) druk in de weer met het uitsorteren van een aantal wagons op het Waalhaven emplacement in Rotterdam.

 On 25-4-2018 the Shunter engine 603 (O&K MEC 502) is busy with some wagons on the yard of the Waalhaven in Rotterdam.
23-05-2018
On 25-4-2018 the Shunter engine 603 (O&K MEC 502) is busy with som.....
Een aantal passerende treinen bij de overweg met de Grote Bavenkelsweg, waaronder een tweetal goederentreinen. 
Beelden genomen met de DJI Mavic Pro. Some passing trains nearby Almelo.
03-05-2018
Some passing trains nearby Almelo.
Het lossen van een schip aan de kade van Steinweg Pier 2 
in de Waalhaven The unloading of a vessel in the Waalhaven in Rotterdam.
01-05-2018
The unloading of a vessel in the Waalhaven in Rotterdam.
In 1984 vertrekken de NS 2401 en de 2510 richting de Botlekbrug voor een ritje naar Kijfhoek.  In 1984 two diesel engines (NS 2401 and 2510) are leaving the Botlek yard in Rotterdam for Kijfhoek.
09-04-2018
In 1984 two diesel engines (NS 2401 and 2510) are leaving the Botlek y.....
Op de warme zomeravond van 20-7-2017 besloot ik het voormalige station van Brålanda te bezoeken. 
Hier staan grote graansilo’s die je in de verte al kunt zien, waar ik zo heen kon rijden al hopend op een mooie spot plek. 
Eenmaal aangekomen bleek dat tegen te vallen. Geen ver uitzicht en ook geen mooie aansluiting naar de silo’s. 
Omdat er nog wat tijd was, reed ik nog even rond op zoek naar een andere plek, maar bij gebrek aan beter (en een aanstaande passage), besloot ik dat het oude stationsgebouw, samen met de losweg voldoende moesten zijn. 
Allereerst zien we de NSB 73B 73142 voorbij razen richting Göteborg als trein 399.
Hierna was het de beurt aan een getrokken TagAB personentrein (Rc3 nr 1040 als trein 7011) in dezelfde richting. 
Er stond meer dan een uur niks gepland, wat mij mooi de tijd gaf om in de buurt wat te filmen (o.a. bij de kenmerkende windmolens die overal hoog bovenuit steken).
Ook de plaatselijke stationskatten kwamen nog even voorbij. 
Het licht werd minder, maar de lange goederentrein van Green Cargo (Rc4 1190 als trein 5551 richting Göteborg) maakte veel goed. 
Let ook op de deuk in het spoor waardoor de wagons dansend voorbij komen. 
Omdat er verder nog weinig gespot was, besloot ik te wachten op de laatste trein van die avond (voor mij dan) en kon daarbij ook naar de andere kant van het spoor (op het oude perron) omdat de zon verdwenen was. 
Om iets voor 23:00 doken de lampen van Green Cargo Rd2 1083 met trein 9422 in de verte op en na een minuutje (het spoor stijgt daar) reed de fraaie olietrein voorbij. 
Al met al een mooie plek, met een spoorse geschiedenis. 
 On the warm summer evening of 20-7-2017 I wanted to pay the former station of Brålanda a visit. 
Not sure if it would be any good, I just drove to the big silo’s. Hoping there was some nice lookout point there. 
At first I was not too happy, since you could not look too far in either direction and there was not a siding to the silo, so I drove around a bit to find a better place. 
I knew I had to get back in time to film the Norwegian train, so got back and decided the characteristic station and the loading area were enough reason to stay.
The NSB 73B 73142 rushed by at 21:08 as train 399 to Göteborg. 
Shortly after that TagAB train 7011 pulled by Rc3 1040 passed in the same direction. 
I had to wait some time (more than one hour) so I drove to  the windmills close by to film them, as well as some cats that wandered around the station. 
Next the Green Cargo Rc4 1190 passed to Göteborg as train 5551 and you clearly see a nasty dent in the tracks causing the wagons to jump around. 
Since I did not get too many trains already, I decided to wait for the last one and move to the other side (the sun was long gone now) and caught Green Cargo Rd2 nr 1083 with the oil train (nr 9422).
Nice to have been able to document this historic place and catch some beautiful trains.
05-04-2018
On the warm summer evening of 20-7-2017 I wanted to pay the former sta.....
In de avond van 17 juli ben ik van de camping vlakbij Billingsfors naar Erikstad gereden. 
Op Google Maps had ik een mogelijk spot plek gevonden waar de lijn naar Oslo aftakt.
Hier is in 1995 een verbindingsboog aangelegd, ter vervanging van de oude die verder richting Mellerud lag, maar twee scherpe bochten had. 
Te scherp voor de hoge snelheden die men hier wilde halen. 
Helaas bleek de plek niet helemaal te voldoen aan m
23-03-2018
On the evening of 17 July 2017 I drove from the campsite nearby Billin.....
In 1983 staan de NS 2343 en de 2255 op Den Haag HS op één van de goederensporen. In 1983 the NS diesel engines 2343 and 2255 are standing on Den Haag HS.
13-03-2018
In 1983 the NS diesel engines 2343 and 2255 are standing on Den Haag H.....
In 1984 rangeert de NS 2335 in een geel grijs jasje met een soortgenoot op het Botlek emplacement en is net het fietspad vrijgegeven. In 1984 two diesel engines type 2200 / 2300 are shunting on the Botlek yard in Rotterdam.
23-02-2018
In 1984 two diesel engines type 2200 / 2300 are shunting on the Botlek.....
In de avond van 14-07-2017 ben ik (helemaal) naar Grums gereden om daar het spoorse leven vast te leggen. 
Ik hoopte op een paar mooie goederentreinen en mogelijk een bediening van de grote houtverwerkende industrie (Billerud) aldaar. 
Eenmaal aangekomen zag ik Green Cargo Rc4 nr 1278 met trein 5668 die op één van de zijsporen stond te wachten. 
Blijkbaar op de personentrein 372 ( X52 nr 9080), want na haar vertrek, kreeg ook de 5668 groen licht. 
Kort hierna hoorde ik een goederentrein aankomen en werd de lens naar het zuiden gedraaid. 
Het bleek Green Cargo Rd2 nr 1081 met trein 9426 die rustig voorbij kwam glijden. 
Hierna had ik een half uurtje en ging ik naar een viaduct vlakbij om de aankomst van trein 9010 te filmen met Green Cargo Rc4 1190 and Rd2 1079 voorop. 
Eenmaal terug op het station, bleek deze nog te wachten langs het perron. 
Een blik naar het noorden leerde waarom: Hector Rail trein 41639 was in aantocht uit Kil en ik vermoedde dat dit een houttrein voor Billerud zou zijn. 
Nadat deze opzij was gezet, vertrok trein 9010 richting het noorden en werd de 161-105-2 losgekoppeld en weggezet. 
Kort daarna verscheen de dieselloc van Billerud in beeld, welke met veel geweld de beladen trein het heuveltje op wist te trekken. 
Met gepaste spoed ben ik naar het terrein van Billerud gereden (één grote bouwput) en heb ik net op tijd m
16-02-2018
On the evening of 14-07-2017 I drove all the way 'up' to Grums (about .....
De geel grijze NS 2330 staat op spoor 15 in Rotterdam CS.
Rond 1984 A yellow gray diesel engine nr 2330 from the NS is standing in Rotterdam CS. 
Around 1984
16-02-2018
A yellow gray diesel engine nr 2330 from the NS is standing in Rotterd.....
Voor de zomervakantie van 2017 had ik mijn huiswerk (nog) beter gedaan en werd Google Earth geraadpleegd waar ik allemaal kon gaan staan in een straal van max 60 minuten van de camping. 
Eén van de mogelijke plekken was een weg die parallel loopt langs de spoorlijn net ten zuiden van Brålanda en die een mooi uitzicht geef over de baan. 
Een fijne bijkomstigheid is de aanwezigheid van overwegen aan beide kanten waardoor de treinen ruim van te voren worden aangekondigd. 
Dat samen met de handige (actuele) treinkaart, maakte dat ik hier niet voor verrassingen kwam te staan. 
Hierdoor wist ik dat ik op moest schieten en nam ik onvoldoende tijd om de perfecte locatie uit te kiezen, want trein 45959 zou er elk moment aankomen. 
Eigenlijk direct toen ik m
05-02-2018
For the summer holiday of 2017 I did my homework and used Google Earth.....
In juni 2016 was het de hoogste tijd om de laatste diesellijn van de NS vast te leggen (tevens de kortste spoorlijn van Nederland): het Kamperlijntje. 
Het zou niet lang meer duren of ook hier zou het ongerepte dieselspoor plaats moeten maken voor bovenleiding in het mooie landschap. 
Op een aantal zomerdagen en -avonden heb ik alle overwegen van het Kamperlijntje bezocht en ook het talud van de N331 mocht natuurlijk niet ontbreken (daar zijn in het verleden wel vaker plaatjes geschoten). 
Een klein eerbetoon aan dat mooie lijntje wat ondertussen bedraad verder door het leven moet. 

 The shortest railway of The Netherlands is called the
29-01-2018
The shortest railway of The Netherlands is called the 'Kamperlijntje' .....