ID | Omschrijving | Opnamedatum | Uploaddatum |
---|---|---|---|
120 | Op 03-09-1987 staan we op het station Zwolle om het spoorse leven vast te leggen. We beginnen met een stilstaande motorpost op het kopspoortje vlak bij de PTT (zuidkant) waarna we inzoomen op een 2200 bij de werkplaats en een NS karretje over het perron zien rijden . De twee koplopers uit Leeuwarden en Groningen koppelen en we zien een Motorpost voorbij komen rijden richting de PTT. Een hondekop komt aan uit noordelijke richting (Deventer) en rijdt langs de opstelsporen bij de werkplaats (let ook op de koersborden). Vervolgens komt een tweede koploper binnen (uit Emmen) en zien we de 2441 met rode zwaailichten optrekken vanaf de werkplaats (natuurlijk met de rookpluim) en weer terugrijden. Twee DE-II (blauwe engel) stellen rijden in de verte richting de werkplaats terwijl de twee hondekoppen weer richting Deventer vertrekken. Vervolgens komt een Plan-U uit noordelijke richting en zien we een sleep diesellocomotieven opgedrukt worden langs de werkplaats (22- en 2400-en) door de 2212. Hierna een beeld wat al weer een aantal jaren tot het verleden behoort. Twee koplopers die 'ouderwets' worden gekoppeld met een werkende doorloopkop. Mooi dat de conducteur doorheeft dat hij in de weg staat. Hierna zien we de 2216 rangeren met een hippel bij de werkplaats (met blauwe rook) wordt een trek-duw combinatie met 2200-en in beweging gezet (klompentrein, de laatste loc is de 2209) Vervolgens zien we een 1100 binnenlopen, ik vermoed met de dolomiet trein uit Veendam (Onnen), maar helmaal zeker ben ik hier niet van. Blijkbaar was er weer wat te doen aan het spoor, want 'railbouw' werktrein is druk in de weer, samen met de 2247 met zelflossers met ballast. Een DE-II vertrekt richting Almelo, terwijl een hondekop binnenkomt (let ook op de gesloten goederenwagons op het emplacement). De 2439 wordt tegen een sleep Vam kantelbakken gezet en nadat een Motorpost, Blauwe Engel en diverse hondekoppen voorbij zijn gekomen, zien we de sporen bij de werkplaats met de werktrein. (let ook op het ontbreken van gebouwen aan deze kant van de sporen). Een Blauwe Engel vertrekt richting (waarschijnlijk) Almelo en we zien een Motorpost twee keer over de overweg rijden (die er ondertussen niet meer is) Een Sik komt met 2200 voorbij en een Plan V rijdt Zwolle binnen vanuit de zuidkant, waarna de motorpost richting de PTT kan oprijden (dat scheelde weinig). We zien de werkplaats met de Blauwe Engel neus en een 1200 binnenrijden met een sleep rijtuigen. Hierna vertrekt de 2400 met de Vam-wagons en zien we kort nog een 1200 vertrekken (na omgelopen te zijn). |
03-09-1987 | 10-12-2012 |
Details | ||||
---|---|---|---|---|
Land
|
Plaats
|
Aandrijving
|
Trein/Loc
|
Vervoerder
|
Spoorlijn
|
Onderwerp
|
Type
|
Eigenaar
|
Social media
|
Omschrijving | |
---|---|
Op 03-09-1987 staan we op het station Zwolle om het spoorse leven vast te leggen. We beginnen met een stilstaande motorpost op het kopspoortje vlak bij de PTT (zuidkant) waarna we inzoomen op een 2200 bij de werkplaats en een NS karretje over het perron zien rijden . De twee koplopers uit Leeuwarden en Groningen koppelen en we zien een Motorpost voorbij komen rijden richting de PTT. Een hondekop komt aan uit noordelijke richting (Deventer) en rijdt langs de opstelsporen bij de werkplaats (let ook op de koersborden). Vervolgens komt een tweede koploper binnen (uit Emmen) en zien we de 2441 met rode zwaailichten optrekken vanaf de werkplaats (natuurlijk met de rookpluim) en weer terugrijden. Twee DE-II (blauwe engel) stellen rijden in de verte richting de werkplaats terwijl de twee hondekoppen weer richting Deventer vertrekken. Vervolgens komt een Plan-U uit noordelijke richting en zien we een sleep diesellocomotieven opgedrukt worden langs de werkplaats (22- en 2400-en) door de 2212. Hierna een beeld wat al weer een aantal jaren tot het verleden behoort. Twee koplopers die 'ouderwets' worden gekoppeld met een werkende doorloopkop. Mooi dat de conducteur doorheeft dat hij in de weg staat. Hierna zien we de 2216 rangeren met een hippel bij de werkplaats (met blauwe rook) wordt een trek-duw combinatie met 2200-en in beweging gezet (klompentrein, de laatste loc is de 2209) Vervolgens zien we een 1100 binnenlopen, ik vermoed met de dolomiet trein uit Veendam (Onnen), maar helmaal zeker ben ik hier niet van. Blijkbaar was er weer wat te doen aan het spoor, want 'railbouw' werktrein is druk in de weer, samen met de 2247 met zelflossers met ballast. Een DE-II vertrekt richting Almelo, terwijl een hondekop binnenkomt (let ook op de gesloten goederenwagons op het emplacement). De 2439 wordt tegen een sleep Vam kantelbakken gezet en nadat een Motorpost, Blauwe Engel en diverse hondekoppen voorbij zijn gekomen, zien we de sporen bij de werkplaats met de werktrein. (let ook op het ontbreken van gebouwen aan deze kant van de sporen). Een Blauwe Engel vertrekt richting (waarschijnlijk) Almelo en we zien een Motorpost twee keer over de overweg rijden (die er ondertussen niet meer is) Een Sik komt met 2200 voorbij en een Plan V rijdt Zwolle binnen vanuit de zuidkant, waarna de motorpost richting de PTT kan oprijden (dat scheelde weinig). We zien de werkplaats met de Blauwe Engel neus en een 1200 binnenrijden met een sleep rijtuigen. Hierna vertrekt de 2400 met de Vam-wagons en zien we kort nog een 1200 vertrekken (na omgelopen te zijn). |
|
Opnamedatum | Uploaddatum |
03-09-1987 | 10-12-2012 |
Details | Land
|
Plaats
|
---|---|
Aandrijving
|
Trein/Loc
|
Vervoerder
|
Spoorlijn
|
Onderwerp
|
Type
|
Eigenaar
|
Social media
|