ID | Omschrijving | Opnamedatum | Uploaddatum |
---|---|---|---|
1602 | In de zomer van 2012 bezochten we Zweden in onze zomervakantie. We maakten (natuurlijk) ook wat treinenbeelden, alleen waren onze handen nog niet zo stabiel als nu.... We beginnen in Degerfors, waar we een zware goederentrein voorbij zien razen. Hierna komen we toevallig een Z70 (nr 706) van de SJ (net overgegaan in Green Cargo) tegen bij de staalfabriek waar de aansluiting bedient wordt. Hierna zijn (en blijven) we in Älmhult, waar de dieselloc typeV5 nr 166 druk in de weer is met het uitrangeren van containerwagons van de plaatselijke containerterminal. De Rc2 nr 1031 vertrekt richting Hässleholm met een goederentrein en we zien de oude locloods met draaischijf en V1 loc. De hogesnelheidstrein (X2000) zoeft voorbij, waarna een Rc loc (groen kleurenschema van Green Cargo) voorbij komt. Vervolgens zien we de Rc6 nr 1418 van SJ die stopt aan het perron in Älmhult. In de avond zien we de V5 die weer mag gaan rangeren en we zien ook de T44 nr 333 binnenlopen vanaf Olofström met de Volvo trein. Hij haakt een aantal wagons aan voordat hij weer vertrekt uit Älmhult. Hierna mogen we mee met de V5 richting de containerterminal! We maken een korte stop bij de locloods, waar een deel van de strategische reservevoorraad locs van Zweden staat (T23) voor in tijden van oorlog. Tevens zien we daar de V5 nr 189. We vervolgen de weg richting de containerterminal waar we een aantal wagons op moeten picken. Hierna rijden we terug naar het station, waarna het te donker is geworden om te filmen. Kwalitatief niet de beste beelden, maar wel een mooie weergave van het spoorvervoer begin 20e eeuw in Zweden. |
Rond 01-07-2001 | 24-12-2013 |
Details | ||||
---|---|---|---|---|
Land
|
Plaats
|
Aandrijving
|
Trein/Loc
|
Vervoerder
|
Spoorlijn
|
Onderwerp
|
Type
|
Eigenaar
|
Social media
|
Omschrijving | |
---|---|
In de zomer van 2012 bezochten we Zweden in onze zomervakantie. We maakten (natuurlijk) ook wat treinenbeelden, alleen waren onze handen nog niet zo stabiel als nu.... We beginnen in Degerfors, waar we een zware goederentrein voorbij zien razen. Hierna komen we toevallig een Z70 (nr 706) van de SJ (net overgegaan in Green Cargo) tegen bij de staalfabriek waar de aansluiting bedient wordt. Hierna zijn (en blijven) we in Älmhult, waar de dieselloc typeV5 nr 166 druk in de weer is met het uitrangeren van containerwagons van de plaatselijke containerterminal. De Rc2 nr 1031 vertrekt richting Hässleholm met een goederentrein en we zien de oude locloods met draaischijf en V1 loc. De hogesnelheidstrein (X2000) zoeft voorbij, waarna een Rc loc (groen kleurenschema van Green Cargo) voorbij komt. Vervolgens zien we de Rc6 nr 1418 van SJ die stopt aan het perron in Älmhult. In de avond zien we de V5 die weer mag gaan rangeren en we zien ook de T44 nr 333 binnenlopen vanaf Olofström met de Volvo trein. Hij haakt een aantal wagons aan voordat hij weer vertrekt uit Älmhult. Hierna mogen we mee met de V5 richting de containerterminal! We maken een korte stop bij de locloods, waar een deel van de strategische reservevoorraad locs van Zweden staat (T23) voor in tijden van oorlog. Tevens zien we daar de V5 nr 189. We vervolgen de weg richting de containerterminal waar we een aantal wagons op moeten picken. Hierna rijden we terug naar het station, waarna het te donker is geworden om te filmen. Kwalitatief niet de beste beelden, maar wel een mooie weergave van het spoorvervoer begin 20e eeuw in Zweden. |
|
Opnamedatum | Uploaddatum |
Rond 01-07-2001 | 24-12-2013 |
Details | Land
|
Plaats
|
---|---|
Aandrijving
|
Trein/Loc
|
Vervoerder
|
Spoorlijn
|
Onderwerp
|
Type
|
Eigenaar
|
Social media
|