We use cookies from Google for analytics and ads More info on privacy do you accept this?
Provided by OpenGlobal E-commerce
Afbeelding: Twee electrische rangeerlocomotieven van de SJ type Ue (nr 167 en 263) staan op de rangeerheuvel in Borlänge in juli 1996. ...

el-Ue_167_163_Borlange_7-1966.jpg
ID Omschrijving Opnamedatum Uploaddatum
2552 Twee electrische rangeerlocomotieven van de SJ type Ue (nr 167 en 263) staan op de rangeerheuvel in Borlänge in juli 1996.

De Ue is de verbouwde versie van de Ub.
Haar zusterserie Uf, werden gebouwd als Ud.
De motoren zijn vervangen voor sterkere, de bediening is aangepast
naar 'nieuwe' maatstaven. Dit gebeurde in de jaren '80.
Ergens halverwege
de jaren '20 werden de eerste drie loc's van de serie Ua in Zwitserland
gebouwd. Begin jaren '30 bestelde de SJ bij Nohab de series Ub en Ud.
Vanaf '42 ging Motola ook een deel van de serie bouwen.
Ze werden voor een groot deel gebouwd naar het ontwerp vanuit de Ua.
Deze loc (de Ua) was ontworpen voor rangeerwerk op de Västkustbanan.

In totaal werden 60 Ue en 16 Uf loc's gemoderniseerd. Begin jaren '90
begon SJ al met het afstoten van de series, als eerste gingen er machines
naar private ondernemingen. Heden ten dage (2014) zijn er nog een aantal
in actieve dienst, o.a in Malmö verkstad en Nässjö verkstad.

De LKAB had voor de oorlog 15 stuks, waarvan en na de oorlog 5 van
werden opgelapt. Narvik was tenslotte plat gegooid in de oorlog. Deze
machines waren gebouwd bij Tune in Noorwegen. In '59 werden 3 loc's
verkocht aan de NSB, van de overige twee is er één bewaard gebleven.
Rond 01-07-1996 23-09-2014
Details
Land
  • Zweden
  • Plaats
  • Borlänge
  • Aandrijving
  • Electrisch
  • Trein/Loc
  • Ue
  • Vervoerder
  • SJ
  • Spoorlijn
  • Geëlektrificeerd
  • Onderwerp
  • Trein
  • Type
  • Foto
  • Eigenaar
  • Trains and Trucks
  • Social media
  • Omschrijving
    Twee electrische rangeerlocomotieven van de SJ type Ue (nr 167 en 263) staan op de rangeerheuvel in Borlänge in juli 1996.

    De Ue is de verbouwde versie van de Ub.
    Haar zusterserie Uf, werden gebouwd als Ud.
    De motoren zijn vervangen voor sterkere, de bediening is aangepast
    naar 'nieuwe' maatstaven. Dit gebeurde in de jaren '80.
    Ergens halverwege
    de jaren '20 werden de eerste drie loc's van de serie Ua in Zwitserland
    gebouwd. Begin jaren '30 bestelde de SJ bij Nohab de series Ub en Ud.
    Vanaf '42 ging Motola ook een deel van de serie bouwen.
    Ze werden voor een groot deel gebouwd naar het ontwerp vanuit de Ua.
    Deze loc (de Ua) was ontworpen voor rangeerwerk op de Västkustbanan.

    In totaal werden 60 Ue en 16 Uf loc's gemoderniseerd. Begin jaren '90
    begon SJ al met het afstoten van de series, als eerste gingen er machines
    naar private ondernemingen. Heden ten dage (2014) zijn er nog een aantal
    in actieve dienst, o.a in Malmö verkstad en Nässjö verkstad.

    De LKAB had voor de oorlog 15 stuks, waarvan en na de oorlog 5 van
    werden opgelapt. Narvik was tenslotte plat gegooid in de oorlog. Deze
    machines waren gebouwd bij Tune in Noorwegen. In '59 werden 3 loc's
    verkocht aan de NSB, van de overige twee is er één bewaard gebleven.
    Opnamedatum Uploaddatum
    Rond 01-07-1996 23-09-2014
    Details
    Land
  • Zweden
  • Plaats
  • Borlänge
  • Aandrijving
  • Electrisch
  • Trein/Loc
  • Ue
  • Vervoerder
  • SJ
  • Spoorlijn
  • Geëlektrificeerd
  • Onderwerp
  • Trein
  • Type
  • Foto
  • Eigenaar
  • Trains and Trucks
  • Social media


  • Tags:
    Spoor

    Railway

    Borlänge

    Electrisch

    Electric

    Ue

    SJ

    Geëlektrificeerd

    Electrified

    Trein

    Train

    Foto

    Photo