ID | Omschrijving | Opnamedatum | Uploaddatum |
---|---|---|---|
2552 | Twee electrische rangeerlocomotieven van de SJ type Ue (nr 167 en 263) staan op de rangeerheuvel in Borlänge in juli 1996. De Ue is de verbouwde versie van de Ub. Haar zusterserie Uf, werden gebouwd als Ud. De motoren zijn vervangen voor sterkere, de bediening is aangepast naar 'nieuwe' maatstaven. Dit gebeurde in de jaren '80. Ergens halverwege de jaren '20 werden de eerste drie loc's van de serie Ua in Zwitserland gebouwd. Begin jaren '30 bestelde de SJ bij Nohab de series Ub en Ud. Vanaf '42 ging Motola ook een deel van de serie bouwen. Ze werden voor een groot deel gebouwd naar het ontwerp vanuit de Ua. Deze loc (de Ua) was ontworpen voor rangeerwerk op de Västkustbanan. In totaal werden 60 Ue en 16 Uf loc's gemoderniseerd. Begin jaren '90 begon SJ al met het afstoten van de series, als eerste gingen er machines naar private ondernemingen. Heden ten dage (2014) zijn er nog een aantal in actieve dienst, o.a in Malmö verkstad en Nässjö verkstad. De LKAB had voor de oorlog 15 stuks, waarvan en na de oorlog 5 van werden opgelapt. Narvik was tenslotte plat gegooid in de oorlog. Deze machines waren gebouwd bij Tune in Noorwegen. In '59 werden 3 loc's verkocht aan de NSB, van de overige twee is er één bewaard gebleven. |
Rond 01-07-1996 | 23-09-2014 |
Details | ||||
---|---|---|---|---|
Land
|
Plaats
|
Aandrijving
|
Trein/Loc
|
Vervoerder
|
Spoorlijn
|
Onderwerp
|
Type
|
Eigenaar
|
Social media
|
Omschrijving | |
---|---|
Twee electrische rangeerlocomotieven van de SJ type Ue (nr 167 en 263) staan op de rangeerheuvel in Borlänge in juli 1996. De Ue is de verbouwde versie van de Ub. Haar zusterserie Uf, werden gebouwd als Ud. De motoren zijn vervangen voor sterkere, de bediening is aangepast naar 'nieuwe' maatstaven. Dit gebeurde in de jaren '80. Ergens halverwege de jaren '20 werden de eerste drie loc's van de serie Ua in Zwitserland gebouwd. Begin jaren '30 bestelde de SJ bij Nohab de series Ub en Ud. Vanaf '42 ging Motola ook een deel van de serie bouwen. Ze werden voor een groot deel gebouwd naar het ontwerp vanuit de Ua. Deze loc (de Ua) was ontworpen voor rangeerwerk op de Västkustbanan. In totaal werden 60 Ue en 16 Uf loc's gemoderniseerd. Begin jaren '90 begon SJ al met het afstoten van de series, als eerste gingen er machines naar private ondernemingen. Heden ten dage (2014) zijn er nog een aantal in actieve dienst, o.a in Malmö verkstad en Nässjö verkstad. De LKAB had voor de oorlog 15 stuks, waarvan en na de oorlog 5 van werden opgelapt. Narvik was tenslotte plat gegooid in de oorlog. Deze machines waren gebouwd bij Tune in Noorwegen. In '59 werden 3 loc's verkocht aan de NSB, van de overige twee is er één bewaard gebleven. |
|
Opnamedatum | Uploaddatum |
Rond 01-07-1996 | 23-09-2014 |
Details | Land
|
Plaats
|
---|---|
Aandrijving
|
Trein/Loc
|
Vervoerder
|
Spoorlijn
|
Onderwerp
|
Type
|
Eigenaar
|
Social media
|