ID | Omschrijving | Opnamedatum | Uploaddatum |
---|---|---|---|
95 | Het achtste deel van onze 'rail trip' naar Zweden in juni 2005. We zijn vanmorgen vroeg begonnen om de aankomst van de trein uit Kristinehamn vast te leggen in Bofors, maar toen we aankwamen waren de twee Z65 locomotiefjes van TagAB al druk in de weer met de wagons van de zojuist aangekomen trein. De TMY 106 (Great Northern kleuren vanwege de rol die deze loc had in een film) hielp mee, waardoor het rangeren erg vlot verliep. Toen alle wagons in de juiste volgorde stonden, vertrokken de twee Z65's richting Karlskoga waar wij ze weer oppikten bij de staalfabriek. (Ovako steel AB). Het was goed te zien dat dit industriegebied haar beste tijd heeft gehad, omdat veel gebouwen al gesloopt waren. Er was nog wel een klein emplacement, waar de wagons uitgewisseld werden. Hierna gingen de 2 rangeerlocomotieven weer terug naar Bofors, waar de wagons van Karlskoga aan de gereedstaande trein gekoppeld werden. Ik mocht mee op de bok van de TMY 104 en kon daardoor het vertrek van de trein van binnenuit vastleggen. In Strömtrop lieten we de wagons achter voor Green Cargo (hier was vroeger een station en splitste de lijn), waarna wij doorreden richting Kristinehamn. Hier werd de reeds klaarstaande wagons voor Hällefors aangekoppeld, waarna de reis weer vervolgd kon worden. In Hällefors was een andere ploeg druk bezig met de aanwezige wagons en werden wagons gewisseld, waarna de TMY een stukje terug reed richting Kristinehamn, om de plaatselijke brouwerij te bedienen. Tenslotte werd de terugreis richting Kristinehamn aangevangen. Een onvergetelijke ervaring om in deze machtige locomotief mee te mogen rijden! |
Rond 01-06-2005 | 09-12-2012 |
Details | ||||
---|---|---|---|---|
Land
|
Plaats
|
Aandrijving
|
Trein/Loc
|
Vervoerder
|
Spoorlijn
|
Onderwerp
|
Type
|
Eigenaar
|
Social media
|
Omschrijving | |
---|---|
Het achtste deel van onze 'rail trip' naar Zweden in juni 2005. We zijn vanmorgen vroeg begonnen om de aankomst van de trein uit Kristinehamn vast te leggen in Bofors, maar toen we aankwamen waren de twee Z65 locomotiefjes van TagAB al druk in de weer met de wagons van de zojuist aangekomen trein. De TMY 106 (Great Northern kleuren vanwege de rol die deze loc had in een film) hielp mee, waardoor het rangeren erg vlot verliep. Toen alle wagons in de juiste volgorde stonden, vertrokken de twee Z65's richting Karlskoga waar wij ze weer oppikten bij de staalfabriek. (Ovako steel AB). Het was goed te zien dat dit industriegebied haar beste tijd heeft gehad, omdat veel gebouwen al gesloopt waren. Er was nog wel een klein emplacement, waar de wagons uitgewisseld werden. Hierna gingen de 2 rangeerlocomotieven weer terug naar Bofors, waar de wagons van Karlskoga aan de gereedstaande trein gekoppeld werden. Ik mocht mee op de bok van de TMY 104 en kon daardoor het vertrek van de trein van binnenuit vastleggen. In Strömtrop lieten we de wagons achter voor Green Cargo (hier was vroeger een station en splitste de lijn), waarna wij doorreden richting Kristinehamn. Hier werd de reeds klaarstaande wagons voor Hällefors aangekoppeld, waarna de reis weer vervolgd kon worden. In Hällefors was een andere ploeg druk bezig met de aanwezige wagons en werden wagons gewisseld, waarna de TMY een stukje terug reed richting Kristinehamn, om de plaatselijke brouwerij te bedienen. Tenslotte werd de terugreis richting Kristinehamn aangevangen. Een onvergetelijke ervaring om in deze machtige locomotief mee te mogen rijden! |
|
Opnamedatum | Uploaddatum |
Rond 01-06-2005 | 09-12-2012 |
Details | Land
|
Plaats
|
---|---|
Aandrijving
|
Trein/Loc
|
Vervoerder
|
Spoorlijn
|
Onderwerp
|
Type
|
Eigenaar
|
Social media
|